Конфлікт в Україні: результати попереднього розслідування Міжнародного кримінального суду

15.11.2016 | 15:31

15 листопада 2016 року Прокурор Міжнародного кримінального суду (далі – «МКС», «Суд») Фату Бенсуда оприлюднила щорічну доповідь щодо результатів проведення попереднього розслідування, проведеного в  період з 1 листопада 2015 року по 31 жовтня 2016 року.

За результатами попереднього розслідування МКС визначає ситуацію на території Криму та Севастополя як рівнозначну міжнародному збройному конфлікту між Україною та Російською Федерацією. Цей конфлікт, йдеться в пункті 158, розпочався не пізніше 26  лютого, коли РФ задіяла особовий склад збройних сил для отримання контролю над частиною території України без згоди українського Уряду. Збройний конфлікт є міжнародним по суті, якщо одна або більше держав частково або повністю окупує територію іншої держави, незалежно від того, чи супроводжується окупація збройним спротивом. Оскільки документом не визначено кінцевої дати, окупація півострову триває до сьогодні.

Крім того, в пункті 169 доповіді йдеться про те, що дані, якими володіє МКС, вказують на безпосереднє військове протистояння між збройними силами Російської Федерації та Збройними Силами України. У разі надання Суду достатньої кількості доказів, які свідчитимуть про наявність такого протистояння, конфлікт може бути визнаний міжнародним.

Канцелярія Прокурора, як значиться в пункті 170 доповіді, також розглядає заяви про те, що Російська Федерація в цілому здійснювала контроль над збройними угрупуваннями у східній Україні, аби визначити, чи можна розглядати цей конфлікт, що у інших випадках вважався б неміжнародним, як міжнародний.

Під час аналізу Канцелярія Прокурора МКС має встановити, чи вказують наявні дані на підтримку російськими органами влади збройних угрупувань поставками обладнання, персоналу та фінансування, а також чи було з боку російської влади загальне управління, або допомога в плануванні дій збройних угрупувань таким чином, що це вказувало б на здійснення контролю над ними. Наразі в Канцелярії проводиться детальний фактичний та правовий аналіз даних з цього питання.

Нагадаємо, Україна поінформувала МКС про ситуацію, що склалася на її території, шляхом подання двох декларацій [заяв] про визнання юрисдикції Суду ad hoc за статтею 12(3) Римського статуту 17 квітня 2014 року та 8 вересня 2015 року.

Перша стосувалася подій на Майдані в період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року в контексті їх кваліфікації як злочинів проти людяності, згідно зі статтею 7 Римського статуту. Друга охоплює період з 20 лютого 2014 року без кінцевої дати. Фактично вона охоплює всі події, що мають місце з дати початку окупації Автономної Республіки Крим, визначену Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». Збір відповідних свідчень та звернень наразі триває. Саме другої декларації [заяви] України і стосується доповідь Прокурора МКС.

Довідково:

Міжнародний кримінальний суд (або, як називають його в ЗМІ, «Гаазький трибунал») є органом міжнародної кримінальної юстиції, що доповнює національні системи кримінального судочинства, у разі якщо вони не можуть (unable) або не хочуть (unwilling) здійснювати ефективне розслідування міжнародних злочинів. Попри подання двох декларацій [заяв] про визнання юрисдикції Суду ad hoc, Римський статут Україною досі не ратифіковано. Згідно з перехідними положеннями в контексті останніх поправок до Конституції України, ратифікація Статуту матиме місце не раніше 2019 року.

Читати всі новини
Останні новини
16 березня 2019 р.
З початку 2019 Агентство США з міжнародного розвитку розпочало імплементацію нового проекту «Демократичне врядування у Східній Україні» («USAID Democratic Governance East Activity» / DG-East Program)
12:13
15 березня 2019 р.
Незаконно побудований Російською Федерацією Керченський міст вчергове став перешкодою для вільного проходу суден з Азовського у Чорне море. Так, за наявною інформацією 13.03.2019 морське судно Maryland сіло на мілину в районі повороту з Чушкінського на Єнікальське коліно Керч-Єнікальського каналу під час проходження через Керченську протоку
12:31
14 березня 2019 р.
14.03.2019 у Києві відбулась зустріч співголів міжурядової комісії з питань торгово-економічної співпраці Вадима Черниша та Мато Франичевича , під час якої підписано міжурядову Угоду про співробітництво у сфері туризму України та Боснії і Герцеговини
17:29
13 березня 2019 р.
документи подаються до 27 березня 2019 року
17:50
12 березня 2019 р.
МТОТ оголошує Конкурс на проведення наукових досліджень щодо формування державної політики у сфері розбудови миру, попередження і врегулювання конфліктів. Документи приймаються з 12 по 31 березня 2019 р.
15:10
Підписатися на новини

Конфлікт в Україні: результати попереднього розслідування Міжнародного кримінального суду

15.11.2016 | 15:31

15 листопада 2016 року Прокурор Міжнародного кримінального суду (далі – «МКС», «Суд») Фату Бенсуда оприлюднила щорічну доповідь щодо результатів проведення попереднього розслідування, проведеного в  період з 1 листопада 2015 року по 31 жовтня 2016 року.

За результатами попереднього розслідування МКС визначає ситуацію на території Криму та Севастополя як рівнозначну міжнародному збройному конфлікту між Україною та Російською Федерацією. Цей конфлікт, йдеться в пункті 158, розпочався не пізніше 26  лютого, коли РФ задіяла особовий склад збройних сил для отримання контролю над частиною території України без згоди українського Уряду. Збройний конфлікт є міжнародним по суті, якщо одна або більше держав частково або повністю окупує територію іншої держави, незалежно від того, чи супроводжується окупація збройним спротивом. Оскільки документом не визначено кінцевої дати, окупація півострову триває до сьогодні.

Крім того, в пункті 169 доповіді йдеться про те, що дані, якими володіє МКС, вказують на безпосереднє військове протистояння між збройними силами Російської Федерації та Збройними Силами України. У разі надання Суду достатньої кількості доказів, які свідчитимуть про наявність такого протистояння, конфлікт може бути визнаний міжнародним.

Канцелярія Прокурора, як значиться в пункті 170 доповіді, також розглядає заяви про те, що Російська Федерація в цілому здійснювала контроль над збройними угрупуваннями у східній Україні, аби визначити, чи можна розглядати цей конфлікт, що у інших випадках вважався б неміжнародним, як міжнародний.

Під час аналізу Канцелярія Прокурора МКС має встановити, чи вказують наявні дані на підтримку російськими органами влади збройних угрупувань поставками обладнання, персоналу та фінансування, а також чи було з боку російської влади загальне управління, або допомога в плануванні дій збройних угрупувань таким чином, що це вказувало б на здійснення контролю над ними. Наразі в Канцелярії проводиться детальний фактичний та правовий аналіз даних з цього питання.

Нагадаємо, Україна поінформувала МКС про ситуацію, що склалася на її території, шляхом подання двох декларацій [заяв] про визнання юрисдикції Суду ad hoc за статтею 12(3) Римського статуту 17 квітня 2014 року та 8 вересня 2015 року.

Перша стосувалася подій на Майдані в період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року в контексті їх кваліфікації як злочинів проти людяності, згідно зі статтею 7 Римського статуту. Друга охоплює період з 20 лютого 2014 року без кінцевої дати. Фактично вона охоплює всі події, що мають місце з дати початку окупації Автономної Республіки Крим, визначену Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». Збір відповідних свідчень та звернень наразі триває. Саме другої декларації [заяви] України і стосується доповідь Прокурора МКС.

Довідково:

Міжнародний кримінальний суд (або, як називають його в ЗМІ, «Гаазький трибунал») є органом міжнародної кримінальної юстиції, що доповнює національні системи кримінального судочинства, у разі якщо вони не можуть (unable) або не хочуть (unwilling) здійснювати ефективне розслідування міжнародних злочинів. Попри подання двох декларацій [заяв] про визнання юрисдикції Суду ad hoc, Римський статут Україною досі не ратифіковано. Згідно з перехідними положеннями в контексті останніх поправок до Конституції України, ратифікація Статуту матиме місце не раніше 2019 року.