Олексій Резніков розповів аудиторії Chatham House про ключові засади концепції безпечної реінтеграції ТОТ України

17.06.2020 | 13:27

У вівторок, 16 червня на майданчику Королівського інституту міжнародних відносин Chatham House відбулась онлайн дискусія «Як Україна та її партнери повинні вирішити Мінську головоломку?».

Для участі у заході зареєструвалося понад 140 осіб з України, Великої Британії, Сполучених Штатів Америки, Німеччини та інших країн. Більшість учасників – дипломати, експерти з міжнародної політики, дослідники, представники органів влади, тощо.

В рамках діалогу, дослідник Chatham House, директор консалтингової компанії Octant Research & Analysis Ltd Дункан Аллан охарактезував сучасний стан діалогу із РФ «мінською дилемою».

«Україна вважає Мінські угоди інструментами відновлення свого суверенітету.  Вона закликає до послідовного ланцюжку дій: припинення вогню, вихід Росії зі східної України, повернення українсько-російського кордону під український контроль, чесні вибори на Донбасі. В результаті Україна зможе самостійно приймати рішення в питаннях внутрішньої і зовнішньої політики.  Але це не готова прийняти Росія. Росія навпаки - вважає Мінські угоди інструментами, які допоможуть їй порушити суверенітет України», - зазначив Дункан Аллан.

На його думку, прийшов час західним політикам визнати існування «мінської дилеми» та переглянути підхід до імплементації Мінських угод задля захисту суверенності України. «Тут немає місця для компромісу. Альтернативний підхід до імплементації Мінських угод зробив би захист суверенності України беззаперечним постулатом західної політики - а значить, підтримав українське трактування угод.  Це зробило б Мінські угоди інструментом для деескалації та врегулювання конфлікту», - додав експерт.

Віце-прем’єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексій Резніков розділив думку Дункана Аллана, а також ознайомив аудиторію з основними пріоритетами політики реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Реінтеграційні кроки не повинні створювати загрози для національного суверенітету України і порушувати суспільну злагоду. Один з ключових компонентів державної політики у цій сфері - комплекс заходів перехідного правосуддя. Вони дозволять відновити справедливість та порушені права людини, притягнути до відповідальності тих, хто вчиняв злочини. І вже на майбутнє ми опрацьовуємо можливість створення спеціального режиму, який передбачатиме особливу модель здійснення судочинства і за рахунок цього стимулюватиме інвестиційний потік.

З огляду на це, ідея закріплення у Конституції України будь-якого формату «особливого статусу» для окремих районів Донецької та Луганської областей є неприйнятною і не розглядається. Після деокупації зазначені території зможуть скористатися перевагами децентралізації на рівні з іншими регіонами України.

Як зазначив Олексій Резніков, одним з ключових компонентів державної політики у сфері реінтеграції є комплекс заходів перехідного правосуддя, які дозволять створити судову та правоохоронну систему, відновити справедливість та порушені права людини, притягнути до відповідальності тих, хто вчиняв злочини.

«Переважна більшість населення на тимчасово окупованих територіях – це люди, які стали заручниками окупантів і до яких в української влади не буде претензій, вони зможуть максимально швидко повернутися до нормального життя. Ми будемо ініціювати закріплення на законодавчому рівні простих і зрозумілих процедур для відокремлення тих, хто вчиняв злочини, від тих, хто був заручником окупаційного режиму та просто намагався вижити і не має крові на руках. Умовно, ми повинні виокремити так званих «шахтарів» на російських танках, від справжніх шахтарів, які важко працюють і сьогодні страйкують, бо їм місяцями не виплачують зарплати. Я переконаний, що друга категорія - це союзники України у процесі деокупації ТОТ», - підкреслив Резніков.

Окремо було наголошено на необхідності забезпечення умов для економічного відновлення Донбасу по обидва боки лінії дотику. Після того, як російською стороною будуть виконані безпекові умови, можна ставити питання про лібералізацію економічних стосунків.

«Наразі немає економічних обмежень для приватних осіб, до карантину люди могли приїхати, купити необхідні товари, ліки. КПВВ українська сторона вже відкриває в адаптивному режимі, тож ці незручності через деякий час зникнуть. Щодо обмежень для бізнесу - вони можуть бути зняті після деескалації і повернення захоплених підприємств українським власникам. Так само на майбутнє ми опрацьовуємо можливість створення спеціального режиму, який передбачатиме особливу модель здійснення судочинства і за рахунок цього стимулюватиме інвестиційний потік. Адже відомо, що, наприклад, для міжнародних інвесторів ключовим питанням є навіть не податкова система, а можливість захистити свою інвестицію», - зазначив Віце-прем’єр.

Олексій Резніков повідомив, що на базі Мінреінтеграції буде створено спеціальну експертну робочу групу для напрацювання пакету законопроєктів із запровадження системи перехідного правосуддя та інших заходів безпечної реінтеграції. Відповідні листи з запрошеннями надіслані до профільних парламентських комітетів та НАН України.

«Як тільки буде підготовлено каркас цих рішень, ми їх оприлюднимо і запросимо до діалогу громадські організації, з якими тісно співпрацюємо з самого початку створення Міністерства», - підсумував він.

 

 

 


Читати всі новини

Олексій Резніков розповів аудиторії Chatham House про ключові засади концепції безпечної реінтеграції ТОТ України

17.06.2020 | 13:27

У вівторок, 16 червня на майданчику Королівського інституту міжнародних відносин Chatham House відбулась онлайн дискусія «Як Україна та її партнери повинні вирішити Мінську головоломку?».

Для участі у заході зареєструвалося понад 140 осіб з України, Великої Британії, Сполучених Штатів Америки, Німеччини та інших країн. Більшість учасників – дипломати, експерти з міжнародної політики, дослідники, представники органів влади, тощо.

В рамках діалогу, дослідник Chatham House, директор консалтингової компанії Octant Research & Analysis Ltd Дункан Аллан охарактезував сучасний стан діалогу із РФ «мінською дилемою».

«Україна вважає Мінські угоди інструментами відновлення свого суверенітету.  Вона закликає до послідовного ланцюжку дій: припинення вогню, вихід Росії зі східної України, повернення українсько-російського кордону під український контроль, чесні вибори на Донбасі. В результаті Україна зможе самостійно приймати рішення в питаннях внутрішньої і зовнішньої політики.  Але це не готова прийняти Росія. Росія навпаки - вважає Мінські угоди інструментами, які допоможуть їй порушити суверенітет України», - зазначив Дункан Аллан.

На його думку, прийшов час західним політикам визнати існування «мінської дилеми» та переглянути підхід до імплементації Мінських угод задля захисту суверенності України. «Тут немає місця для компромісу. Альтернативний підхід до імплементації Мінських угод зробив би захист суверенності України беззаперечним постулатом західної політики - а значить, підтримав українське трактування угод.  Це зробило б Мінські угоди інструментом для деескалації та врегулювання конфлікту», - додав експерт.

Віце-прем’єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексій Резніков розділив думку Дункана Аллана, а також ознайомив аудиторію з основними пріоритетами політики реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

Реінтеграційні кроки не повинні створювати загрози для національного суверенітету України і порушувати суспільну злагоду. Один з ключових компонентів державної політики у цій сфері - комплекс заходів перехідного правосуддя. Вони дозволять відновити справедливість та порушені права людини, притягнути до відповідальності тих, хто вчиняв злочини. І вже на майбутнє ми опрацьовуємо можливість створення спеціального режиму, який передбачатиме особливу модель здійснення судочинства і за рахунок цього стимулюватиме інвестиційний потік.

З огляду на це, ідея закріплення у Конституції України будь-якого формату «особливого статусу» для окремих районів Донецької та Луганської областей є неприйнятною і не розглядається. Після деокупації зазначені території зможуть скористатися перевагами децентралізації на рівні з іншими регіонами України.

Як зазначив Олексій Резніков, одним з ключових компонентів державної політики у сфері реінтеграції є комплекс заходів перехідного правосуддя, які дозволять створити судову та правоохоронну систему, відновити справедливість та порушені права людини, притягнути до відповідальності тих, хто вчиняв злочини.

«Переважна більшість населення на тимчасово окупованих територіях – це люди, які стали заручниками окупантів і до яких в української влади не буде претензій, вони зможуть максимально швидко повернутися до нормального життя. Ми будемо ініціювати закріплення на законодавчому рівні простих і зрозумілих процедур для відокремлення тих, хто вчиняв злочини, від тих, хто був заручником окупаційного режиму та просто намагався вижити і не має крові на руках. Умовно, ми повинні виокремити так званих «шахтарів» на російських танках, від справжніх шахтарів, які важко працюють і сьогодні страйкують, бо їм місяцями не виплачують зарплати. Я переконаний, що друга категорія - це союзники України у процесі деокупації ТОТ», - підкреслив Резніков.

Окремо було наголошено на необхідності забезпечення умов для економічного відновлення Донбасу по обидва боки лінії дотику. Після того, як російською стороною будуть виконані безпекові умови, можна ставити питання про лібералізацію економічних стосунків.

«Наразі немає економічних обмежень для приватних осіб, до карантину люди могли приїхати, купити необхідні товари, ліки. КПВВ українська сторона вже відкриває в адаптивному режимі, тож ці незручності через деякий час зникнуть. Щодо обмежень для бізнесу - вони можуть бути зняті після деескалації і повернення захоплених підприємств українським власникам. Так само на майбутнє ми опрацьовуємо можливість створення спеціального режиму, який передбачатиме особливу модель здійснення судочинства і за рахунок цього стимулюватиме інвестиційний потік. Адже відомо, що, наприклад, для міжнародних інвесторів ключовим питанням є навіть не податкова система, а можливість захистити свою інвестицію», - зазначив Віце-прем’єр.

Олексій Резніков повідомив, що на базі Мінреінтеграції буде створено спеціальну експертну робочу групу для напрацювання пакету законопроєктів із запровадження системи перехідного правосуддя та інших заходів безпечної реінтеграції. Відповідні листи з запрошеннями надіслані до профільних парламентських комітетів та НАН України.

«Як тільки буде підготовлено каркас цих рішень, ми їх оприлюднимо і запросимо до діалогу громадські організації, з якими тісно співпрацюємо з самого початку створення Міністерства», - підсумував він.