Освіта, культура, правда – три кити української стратегії реінтеграції Криму

26.02.2020 | 14:13

«Освіта, культура, правда (доступ до інформації) – ось три основні кити нашої стратегії реінтеграції. І в центрі нашої уваги – діти та молодь. Ми свідомі того, що у короткостроковій перспективі пропаганда завжди перемагає правду, а сила долає ідеї «гандизму». Проте в довгостроковій перспективі правда завжди перемагає. Завдання української влади забезпечити доступ до якісних української освітніх та публічних послуг», – наголосила Міністр у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Оксана Коляда під час свого виступу на Форумі присвяченому Дню кримського спротиву російській окупації «Age of Crimea».

Сьогодні на тимчасово окупованих територіях (частини Луганської, Донецької областей та Кримський півострів) проживає близько 1 мільйона дітей. З них понад 300 тисяч народилися після 2014 року. На переконання Міністра всі ці діти перебувають під постійним впливом антиукраїнської пропаганди й живуть у реаліях чужого порядку денного.

«Яким чином ми можемо залучити молодь до українських навчальних закладів? Відповідь проста: надання додаткових конкурентних переваг. Мова йде про якість освіти, про можливість освітнього і культурного обміну, розвиток творчого потенціалу та подальше працевлаштування. Діти з Криму чи Донбасу мають чітко усвідомлювати, що український диплом відкриває для них увесь світ (в тому ж числі і за рахунок якості освіти). Тоді як дипломи навчальних закладів з ТОТ прорубають їм лише вікно до Росії», – зазначила Оксана Коляда.

Для посилення заохочення дітей, які вимушені мешкати на тимчасово окупованій території, розроблено та винесено на розгляд Концепцію реінтеграції дітей та молоді.

Тому, за словами Міністра, маємо в оперативному режимі вирішити цілу низку тактичних, але надзвичайно актуальних питань. По-перше, спрощення реєстрації фактів народження та смерті. По-друге, стандартизації та упорядкуванні роботи КПВВ. По-третє, у подальшому спрощення перетину лінії розмежування (у тому числі завдяки цифровізації процесів). По-четверте, розширення освітніх можливостей і, зокрема, посилення роботи дистанційних освітніх центрів.

З 2016 року в Україні діє програма «Доступна освіта» (Донбас і Крим). Через освітні центри «Донбас-Україна» у 2016 році вступило 855 осіб, у 2017 році їх кількість становила 1 346 осіб, у 2018 році - 1522 особи, а у 2019 році – 1600 осіб.

Через освітні центри «Крим-Україна» вступило у 2016 році – 153 особи, у 2017 році – 204 осіб, у 2018 році їх кількість становила 254 особи, а у 2019 році – 265 осіб.

«Ці цифри, попри позитивну динаміку, очевидно не відповідають нашим потребам та національним інтересам у цілому. Отже, напрям реінтеграції через освіту потрібно кардинально посилювати», – підсумувала Міністр у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.

Читати всі новини

Освіта, культура, правда – три кити української стратегії реінтеграції Криму

26.02.2020 | 14:13

«Освіта, культура, правда (доступ до інформації) – ось три основні кити нашої стратегії реінтеграції. І в центрі нашої уваги – діти та молодь. Ми свідомі того, що у короткостроковій перспективі пропаганда завжди перемагає правду, а сила долає ідеї «гандизму». Проте в довгостроковій перспективі правда завжди перемагає. Завдання української влади забезпечити доступ до якісних української освітніх та публічних послуг», – наголосила Міністр у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Оксана Коляда під час свого виступу на Форумі присвяченому Дню кримського спротиву російській окупації «Age of Crimea».

Сьогодні на тимчасово окупованих територіях (частини Луганської, Донецької областей та Кримський півострів) проживає близько 1 мільйона дітей. З них понад 300 тисяч народилися після 2014 року. На переконання Міністра всі ці діти перебувають під постійним впливом антиукраїнської пропаганди й живуть у реаліях чужого порядку денного.

«Яким чином ми можемо залучити молодь до українських навчальних закладів? Відповідь проста: надання додаткових конкурентних переваг. Мова йде про якість освіти, про можливість освітнього і культурного обміну, розвиток творчого потенціалу та подальше працевлаштування. Діти з Криму чи Донбасу мають чітко усвідомлювати, що український диплом відкриває для них увесь світ (в тому ж числі і за рахунок якості освіти). Тоді як дипломи навчальних закладів з ТОТ прорубають їм лише вікно до Росії», – зазначила Оксана Коляда.

Для посилення заохочення дітей, які вимушені мешкати на тимчасово окупованій території, розроблено та винесено на розгляд Концепцію реінтеграції дітей та молоді.

Тому, за словами Міністра, маємо в оперативному режимі вирішити цілу низку тактичних, але надзвичайно актуальних питань. По-перше, спрощення реєстрації фактів народження та смерті. По-друге, стандартизації та упорядкуванні роботи КПВВ. По-третє, у подальшому спрощення перетину лінії розмежування (у тому числі завдяки цифровізації процесів). По-четверте, розширення освітніх можливостей і, зокрема, посилення роботи дистанційних освітніх центрів.

З 2016 року в Україні діє програма «Доступна освіта» (Донбас і Крим). Через освітні центри «Донбас-Україна» у 2016 році вступило 855 осіб, у 2017 році їх кількість становила 1 346 осіб, у 2018 році - 1522 особи, а у 2019 році – 1600 осіб.

Через освітні центри «Крим-Україна» вступило у 2016 році – 153 особи, у 2017 році – 204 осіб, у 2018 році їх кількість становила 254 особи, а у 2019 році – 265 осіб.

«Ці цифри, попри позитивну динаміку, очевидно не відповідають нашим потребам та національним інтересам у цілому. Отже, напрям реінтеграції через освіту потрібно кардинально посилювати», – підсумувала Міністр у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб.