Формулювання «ефективний контроль» в міждержавних заявах України проти Росії дає шанс вигравати справи в ЄСПЛ

10.02.2017 | 17:22

Ще у 2015 році Уряд України оперував поняттями «ефективний контроль» та «фактичний контроль» щодо до збройного конфлікту, який триває за участі Російської Федерації (РФ). Такі формулювання були використані у заявах України проти РФ до Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ, Суд)


Фахові юристи розрізняли і розрізняють ситуації в Криму та на Донбасі, беручи до уваги рівень залучення РФ та її безпосередньої участі в агресивних діях. Так, в офіційному прес-релізі ЄСПЛ від 01.10.2015 щодо сутності поданих Україною заяв проти Російської Федерації йдеться:


«У своїй четвертій заяві по справі Україна проти Росії (номер 42410/15 від 26 серпня 2015 року), Уряд України зазначив, що Росія здійснила та продовжує здійснювати ефективний контроль над Кримом та – шляхом контролю над сепаратистами та збройними групами – фактичний (de facto control) над Донецькою та Луганською областями. Відповідно до позиції Уряду України, Росія є відповідальною за численні порушення Європейської конвенції з прав людини в цих областях, які підпадають під її юрисдикцію».


За інформацією Міністерства юстиції, Україна подала до ЄСПЛ проти Російської Федерації п’ять заяв:




  • Порушення прав людини в Криму (лютий-вересень 2014 року)

  • Порушення прав людини на Донбасі (лютий-вересень 2014 року)

  • Порушення прав людини в Криму (осінь 2014-літо 2015 року) (заяву відкликано: http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-157568 https://minjust.gov.ua/ua/news/47652)



  • Порушення прав людини на Донбасі (осінь 2014-літо 2015 року)

  • Викрадення дітей-сиріт та дітей-інвалідів


Нагадаємо, Резолюція ПАРЄ 2133 (2016) від 12 жовтня 2016 року «Засоби правового захисту від порушень прав людини на українських територіях, що знаходяться поза контролем української влади» – перший міжнародний документ, який визнав Російську Федерацію стороною конфлікту та застосував для цього термін «ефективний контроль».

Читати всі новини
Останні новини
15 лютого 2020 р.
13 лютого 2020 р.
13 лютого 2020 р.
Очільниця Мінветеранів прозвітувала про роботу свого відомства за останні 5 місяців (з часу об‘єднання двох міністерств) та розповіла про подальші напрацювання та напрямки діяльності
10:50
13 лютого 2020 р.
12 лютого 2020 р.
Підписатися на новини

Формулювання «ефективний контроль» в міждержавних заявах України проти Росії дає шанс вигравати справи в ЄСПЛ

10.02.2017 | 17:22

Ще у 2015 році Уряд України оперував поняттями «ефективний контроль» та «фактичний контроль» щодо до збройного конфлікту, який триває за участі Російської Федерації (РФ). Такі формулювання були використані у заявах України проти РФ до Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ, Суд)


Фахові юристи розрізняли і розрізняють ситуації в Криму та на Донбасі, беручи до уваги рівень залучення РФ та її безпосередньої участі в агресивних діях. Так, в офіційному прес-релізі ЄСПЛ від 01.10.2015 щодо сутності поданих Україною заяв проти Російської Федерації йдеться:


«У своїй четвертій заяві по справі Україна проти Росії (номер 42410/15 від 26 серпня 2015 року), Уряд України зазначив, що Росія здійснила та продовжує здійснювати ефективний контроль над Кримом та – шляхом контролю над сепаратистами та збройними групами – фактичний (de facto control) над Донецькою та Луганською областями. Відповідно до позиції Уряду України, Росія є відповідальною за численні порушення Європейської конвенції з прав людини в цих областях, які підпадають під її юрисдикцію».


За інформацією Міністерства юстиції, Україна подала до ЄСПЛ проти Російської Федерації п’ять заяв:




  • Порушення прав людини в Криму (лютий-вересень 2014 року)

  • Порушення прав людини на Донбасі (лютий-вересень 2014 року)

  • Порушення прав людини в Криму (осінь 2014-літо 2015 року) (заяву відкликано: http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-157568 https://minjust.gov.ua/ua/news/47652)



  • Порушення прав людини на Донбасі (осінь 2014-літо 2015 року)

  • Викрадення дітей-сиріт та дітей-інвалідів


Нагадаємо, Резолюція ПАРЄ 2133 (2016) від 12 жовтня 2016 року «Засоби правового захисту від порушень прав людини на українських територіях, що знаходяться поза контролем української влади» – перший міжнародний документ, який визнав Російську Федерацію стороною конфлікту та застосував для цього термін «ефективний контроль».