Російська Федерація відповідальна за підтримку сепаратистського режиму, - Європейський суд з прав людини

07.09.2016 | 11:03

Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України нагадує громадянам про можливість звернення для захисту своїх прав, порушених у зв’язку з конфліктом, до Європейського суду з прав людини (далі – ЄСПЛ, Суд). Втрата майна, необхідність залишати власні домівки, розірвання зв’язків з родиною, незаконні затримання, насильницькі зникнення, посягання на честь і гідність, порушення права на вільне пересування, утиски з боку незаконних угрупувань – усі проблеми, пов’язані з конфліктом на сході країни і в Криму, можуть бути оскаржені в цій регіональній інстанції.

Слід зазначити, що визначення держави, відповідальної за порушення прав людини в ситуації збройного конфлікту, є далеко не новим для Європейського суду. Кіпр, Придністров’я, Нагірний Карабах, Грузія – конфлікти в цих державах провокували мешканців подавати скарги до Суду, де з’ясовувалось, яка саме держава є відповідачем, що має відшкодовувати заявникам моральні та матеріальні збитки. Зокрема, ситуацією, подібною до тієї, що склалася в Україні, є збройний конфлікт на території Молдови.

У своєму пілотному рішенні по цій категорії справ (Ilaşcu and Others v. Moldova and Russia, рішення від 8 липня 2004 року) постановив, що Російська Федерація сприяла створенню сепаратистського режиму в регіоні Придністров’я в 1991-1992 роках як військовими, так і політичними засобами та здійснює над Придністровською молдавською республікою (далі – «ПМР») ефективний контроль (див. схему). В подальших рішеннях, пов’язаних з порушеннями прав людини в «ПМР», Суд неодноразово підтверджував цей висновок, безпосередньо посилаючись на міркування, викладені у пілотному рішенні. У своєму найсвіжішому «придністровському» рішенні від 30 серпня 2016 року (Turturica and Casian v. the Republic of Moldova and Russia) ЄСПЛ розвинув попередні міркування з цього приводу і постановив, що в силу триваючої військової, економічної та політичної підтримки «ПМР», яка б не змогла вижити без Російської федерації, відповідальність РФ згідно з Конвенцією про захист прав людини та її основних свобод буде автоматичною щодо порушень будь-яких прав заявників у даній справі. Відтак застосування «автоматичної відповідальності РФ» за порушення прав людини в Придністров’ї буде використовуватися і в наступних справах.

Дотримання норм міжнародного права є необхідною умовою цивілізованих стосунків для всіх країн світу. Кожен українець, який постраждав через агресію Російської Федерації, має право на відшкодування збитків державою-окупантом, відповідальною за їх нанесення.

Схема розширена

Читати всі новини
Останні новини
15 лютого 2020 р.
13 лютого 2020 р.
13 лютого 2020 р.
Очільниця Мінветеранів прозвітувала про роботу свого відомства за останні 5 місяців (з часу об‘єднання двох міністерств) та розповіла про подальші напрацювання та напрямки діяльності
10:50
13 лютого 2020 р.
12 лютого 2020 р.
Підписатися на новини

Російська Федерація відповідальна за підтримку сепаратистського режиму, - Європейський суд з прав людини

07.09.2016 | 11:03

Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України нагадує громадянам про можливість звернення для захисту своїх прав, порушених у зв’язку з конфліктом, до Європейського суду з прав людини (далі – ЄСПЛ, Суд). Втрата майна, необхідність залишати власні домівки, розірвання зв’язків з родиною, незаконні затримання, насильницькі зникнення, посягання на честь і гідність, порушення права на вільне пересування, утиски з боку незаконних угрупувань – усі проблеми, пов’язані з конфліктом на сході країни і в Криму, можуть бути оскаржені в цій регіональній інстанції.

Слід зазначити, що визначення держави, відповідальної за порушення прав людини в ситуації збройного конфлікту, є далеко не новим для Європейського суду. Кіпр, Придністров’я, Нагірний Карабах, Грузія – конфлікти в цих державах провокували мешканців подавати скарги до Суду, де з’ясовувалось, яка саме держава є відповідачем, що має відшкодовувати заявникам моральні та матеріальні збитки. Зокрема, ситуацією, подібною до тієї, що склалася в Україні, є збройний конфлікт на території Молдови.

У своєму пілотному рішенні по цій категорії справ (Ilaşcu and Others v. Moldova and Russia, рішення від 8 липня 2004 року) постановив, що Російська Федерація сприяла створенню сепаратистського режиму в регіоні Придністров’я в 1991-1992 роках як військовими, так і політичними засобами та здійснює над Придністровською молдавською республікою (далі – «ПМР») ефективний контроль (див. схему). В подальших рішеннях, пов’язаних з порушеннями прав людини в «ПМР», Суд неодноразово підтверджував цей висновок, безпосередньо посилаючись на міркування, викладені у пілотному рішенні. У своєму найсвіжішому «придністровському» рішенні від 30 серпня 2016 року (Turturica and Casian v. the Republic of Moldova and Russia) ЄСПЛ розвинув попередні міркування з цього приводу і постановив, що в силу триваючої військової, економічної та політичної підтримки «ПМР», яка б не змогла вижити без Російської федерації, відповідальність РФ згідно з Конвенцією про захист прав людини та її основних свобод буде автоматичною щодо порушень будь-яких прав заявників у даній справі. Відтак застосування «автоматичної відповідальності РФ» за порушення прав людини в Придністров’ї буде використовуватися і в наступних справах.

Дотримання норм міжнародного права є необхідною умовою цивілізованих стосунків для всіх країн світу. Кожен українець, який постраждав через агресію Російської Федерації, має право на відшкодування збитків державою-окупантом, відповідальною за їх нанесення.

Схема розширена