Судна, що загорілися в районі Керченської протоки, задіяні до незаконних поставок газу до Сирії

21.01.2019 | 22:00
Сьогодні ввечері, 21 січня 2019 року, сталася чергова аварія в районі Керченської протоки. За наявною інформацією, два газові танкери (LPG tankers) «MAESTRO» (рік будівництва - 1990) та «VENICE» (попередня назва CANDY, рік будівництва - 1992) під прапорами Танзанії зайнялися. Наразі відомо, що аварія сталася під час перевантаження між суднами на морі методом «ship to ship transfers» в районі Керченської протоки.
Так, за даними міжнародних моніторингових систем газовий танкер VENICE (CANDY) вийшов із російського порту «Темрюк» 20 січня, однак на момент аварії на судні не працювала система AIS (Automatic Identification System). Те ж саме спостерігалося і на танкері «MAESTRO» - остання інформація про судно зафіксована AIS 9 січня 2019 року.
Такі дії іноземних компаній, причетних до морських перевезень, спрямовані на уникнення відповідальності з боку українського законодавства, а також намагання не потрапити до списку компаній-порушників, до яких можуть застосовуватись міжнародно-правові санкції.
Зауважимо, що система AIS* надає можливість не тільки вчасно реагувати на аварії суден та надавати допомогу потерпілим, але й відслідковувати порушення руху суден і незаконного перетину кордонів.
Наразі важко встановити походження газу, який перевозився, однак за наявною інформацією судна VENICE та MAESTRO залучались до поставок газу, видобутого як з українського шельфу, так і з інших країн.
Вказані судна раніше заходили до закритих портів тимчасово окупованого Криму та є порушниками режиму тимчасово окупованих територій.
Також, за даними Офісу з питань контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC), судна VENICE та MAESTRO задіяні до незаконних поставок газу в Сирію, починаючи з 2016 року.
ab0a70a0-1e17-11e9-a697-e3c47084fd2d.jpeg
Попри загрози безпеці судноплавства в Чорному і Азовському морях, ризики для життя людей, Російська Федерація заохочує масові відключення суднами системи AIS, а наведений приклад ще раз демонструє як РФ нехтує нормами міжнародного права. Цього разу аварія призвела до найстрашніших наслідків – смертей людей.
Проте уповноважені особи на багатьох іноземних суднах свідомо порушують норми Конвенції з охорони людського життя на морі, тому  Україна постійно збирає відомості про іноземні компанії, причетні до морських перевезень, операторів морських суден, які її порушують.
________________
*Відповідно до Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі, 1974року, AIS має бути завжди увімкнена під час експлуатації судна (під час рейсу або на рейді). AIS є одним з основних елементів системи моніторингу суден не тільки в прибережній зоні, а й далеко за її межами, оскільки використовує супутникові системи зв’язку. Передбачено також використання AIS під час лоцманської проводки суден, передачі повідомлень з безпеки мореплавства  
Читати всі новини
Останні новини
18 липня 2019 р.
17 липня Уряд затвердив новий Порядок перетину лінії розмежування на сході України
15:24
18 липня 2019 р.
Протягом червня 2019 року адміністративну межу у Херсонській області в обох напрямках перетнули 260 367 осіб та 41 870 транспортних засобів
09:34
17 липня 2019 р.
Протягом червня лінію розмежування на Сході України в обох напрямках перетнуло 1 186 300 осіб. З них через КПВВ у Донецькій області – 880 200 осіб, через КПВВ «Станиця Луганська» – 306 100 осіб
15:32
15 липня 2019 р.
кошти, витрачені у рамках виплати компенсацій за зруйноване житло, будуть включені до консолідованої претензії України до РФ щодо реалізації її міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію проти України
19:11
15 липня 2019 р.
власники зруйнованого житла внаслідок збройної агресії РФ на сході України зможуть отримати від держави грошову компенсацію – таке рішення прийнято Урядом за ініціативи МТОТ
09:37
Підписатися на новини

Судна, що загорілися в районі Керченської протоки, задіяні до незаконних поставок газу до Сирії

21.01.2019 | 22:00
Сьогодні ввечері, 21 січня 2019 року, сталася чергова аварія в районі Керченської протоки. За наявною інформацією, два газові танкери (LPG tankers) «MAESTRO» (рік будівництва - 1990) та «VENICE» (попередня назва CANDY, рік будівництва - 1992) під прапорами Танзанії зайнялися. Наразі відомо, що аварія сталася під час перевантаження між суднами на морі методом «ship to ship transfers» в районі Керченської протоки.
Так, за даними міжнародних моніторингових систем газовий танкер VENICE (CANDY) вийшов із російського порту «Темрюк» 20 січня, однак на момент аварії на судні не працювала система AIS (Automatic Identification System). Те ж саме спостерігалося і на танкері «MAESTRO» - остання інформація про судно зафіксована AIS 9 січня 2019 року.
Такі дії іноземних компаній, причетних до морських перевезень, спрямовані на уникнення відповідальності з боку українського законодавства, а також намагання не потрапити до списку компаній-порушників, до яких можуть застосовуватись міжнародно-правові санкції.
Зауважимо, що система AIS* надає можливість не тільки вчасно реагувати на аварії суден та надавати допомогу потерпілим, але й відслідковувати порушення руху суден і незаконного перетину кордонів.
Наразі важко встановити походження газу, який перевозився, однак за наявною інформацією судна VENICE та MAESTRO залучались до поставок газу, видобутого як з українського шельфу, так і з інших країн.
Вказані судна раніше заходили до закритих портів тимчасово окупованого Криму та є порушниками режиму тимчасово окупованих територій.
Також, за даними Офісу з питань контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC), судна VENICE та MAESTRO задіяні до незаконних поставок газу в Сирію, починаючи з 2016 року.
ab0a70a0-1e17-11e9-a697-e3c47084fd2d.jpeg
Попри загрози безпеці судноплавства в Чорному і Азовському морях, ризики для життя людей, Російська Федерація заохочує масові відключення суднами системи AIS, а наведений приклад ще раз демонструє як РФ нехтує нормами міжнародного права. Цього разу аварія призвела до найстрашніших наслідків – смертей людей.
Проте уповноважені особи на багатьох іноземних суднах свідомо порушують норми Конвенції з охорони людського життя на морі, тому  Україна постійно збирає відомості про іноземні компанії, причетні до морських перевезень, операторів морських суден, які її порушують.
________________
*Відповідно до Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі, 1974року, AIS має бути завжди увімкнена під час експлуатації судна (під час рейсу або на рейді). AIS є одним з основних елементів системи моніторингу суден не тільки в прибережній зоні, а й далеко за її межами, оскільки використовує супутникові системи зв’язку. Передбачено також використання AIS під час лоцманської проводки суден, передачі повідомлень з безпеки мореплавства