Відключення суднами системи AIS – це порушення міжнародного права та ризики для охорони людського життя на морі

22.11.2018 | 22:27

З початку анексії Російською Федерацією Кримського півострову морські порти, розташовані на території Автономної Республіки Крим (Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта) закриті за рішенням Уряду України*

МТОТ вже раніше повідомлялось про заходження іноземних вантажних суден і танкерів до закритих портів Криму, однак у 2018 році кількість зафіксованих заходжень суттєво зменшилася у зв’язку із масовим вимиканням міжнародної ідентифікаційної системи AIS (Automatic Identification System) на суднах. Такі дії свідчать про намагання іноземних компаній, причетних до морських перевезень до закритих портів, уникнути відповідальності з боку українського законодавства, а також не потрапити до списку компаній-порушників, до яких можуть застосовуватись міжнародно-правові санкції.

Використання на суднах Автоматичної ідентифікаційної системи (AIS) є обов’язковим відповідно до вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974року (далі – Конвенція). Завдяки системі є можливість не тільки вчасно реагувати на аварії судів та надавати допомогу потерпілим, але й відслідковувати порушення руху суден і незаконного перетину кордонів.

Так, відповідно до Конвенції, AIS має бути завжди увімкнена під час експлуатації судна (під час рейсу або на рейді). AIS є одним з основних елементів системи моніторингу суден не тільки в прибережній зоні, а й далеко за її межами, оскільки використовує супутникові системи зв’язку. Передбачено також використання AIS під час лоцманської проводки суден, передачі повідомлень з безпеки мореплавства.

Проте уповноважені особи на багатьох іноземних судах свідомо порушують норми Конвенції, тому наразі Україна збирає відомості про іноземні компанії, причетні до морських перевезень, операторів морських суден, які незаконно заходять в порти тимчасово окупованого Криму та порушують Міжнародну конвенцію з охорони людського життя на морі.

_____ *Морські порти закриті згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 578-р «Деякі питання функціонування морського та річкового транспорту» та відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України від 16.06.2014 р. № 255 «Про закриття морських портів».

Читати всі новини
Останні новини
17 квітня 2019 р.
Україна продовжує вивчати кращі світові практики з організації протимінної діяльності (ПМД) із залученням усіх зацікавлених сторін
20:58
14 квітня 2019 р.
11 квітня 2019 року делегація чорногорських вчених Державного університету Чорногорії прибула до України для ознайомлення з досвідом впровадження в Україні навчальної програми, що розрахована на підготовку фахівців з вирішення та попередження конфліктів різного рівня
20:09
12 квітня 2019 р.
У МТОТ відбулась зустріч з міжнародними партнерами щодо впровадження комплексу заходів протимінної діяльності, з урахуванням нового законодавства в Україні. У заході взяли участь представники близько 30 країн – партнерів та міжнародних організацій
21:18
11 квітня 2019 р.
Незаконна розробка кар’єрів окупаційною адміністрацією Російської Федерації на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя ставлять під загрозу існування унікальної екосистеми на ділянці урочища «Артезіан» та наносять величезні збитки культурній спадщині України
19:05
11 квітня 2019 р.
10 квітня Міністр Вадим Черниш відкрив міжнародну конференцію «Військова поліція в умовах гібридної війни», що проводиться за підтримки Міністерства оборони, Центру передового досвіду Військової поліції НАТО та Київського національного університету ім. Тараса Шевченка
01:52
Підписатися на новини

Відключення суднами системи AIS – це порушення міжнародного права та ризики для охорони людського життя на морі

22.11.2018 | 22:27

З початку анексії Російською Федерацією Кримського півострову морські порти, розташовані на території Автономної Республіки Крим (Євпаторія, Керч, Севастополь, Феодосія, Ялта) закриті за рішенням Уряду України*

МТОТ вже раніше повідомлялось про заходження іноземних вантажних суден і танкерів до закритих портів Криму, однак у 2018 році кількість зафіксованих заходжень суттєво зменшилася у зв’язку із масовим вимиканням міжнародної ідентифікаційної системи AIS (Automatic Identification System) на суднах. Такі дії свідчать про намагання іноземних компаній, причетних до морських перевезень до закритих портів, уникнути відповідальності з боку українського законодавства, а також не потрапити до списку компаній-порушників, до яких можуть застосовуватись міжнародно-правові санкції.

Використання на суднах Автоматичної ідентифікаційної системи (AIS) є обов’язковим відповідно до вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974року (далі – Конвенція). Завдяки системі є можливість не тільки вчасно реагувати на аварії судів та надавати допомогу потерпілим, але й відслідковувати порушення руху суден і незаконного перетину кордонів.

Так, відповідно до Конвенції, AIS має бути завжди увімкнена під час експлуатації судна (під час рейсу або на рейді). AIS є одним з основних елементів системи моніторингу суден не тільки в прибережній зоні, а й далеко за її межами, оскільки використовує супутникові системи зв’язку. Передбачено також використання AIS під час лоцманської проводки суден, передачі повідомлень з безпеки мореплавства.

Проте уповноважені особи на багатьох іноземних судах свідомо порушують норми Конвенції, тому наразі Україна збирає відомості про іноземні компанії, причетні до морських перевезень, операторів морських суден, які незаконно заходять в порти тимчасово окупованого Криму та порушують Міжнародну конвенцію з охорони людського життя на морі.

_____ *Морські порти закриті згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 578-р «Деякі питання функціонування морського та річкового транспорту» та відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України від 16.06.2014 р. № 255 «Про закриття морських портів».