“За 20 км від лінії розмежування місцева громада продемонструвала, що можна активно розвивати своє місто”, – Міністр Вадим Черниш

11.03.2019 | 20:47

11 березня Міністр з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Вадим Черниш з робочим візитом відвідав Маріуполь


Під час візиту Міністр оглянув Маріупольський морський торговий порт , який зазнав впливу від незаконного блокування та затримання Російською Федерацією кораблів в Керченській протоці.


В результаті будівництва Керченського мосту Росія обмежила прохід суден по висоті: відтепер судна типу Panamax не можуть проходити через канал. Паралельно з обмеженнями руху суден, зараз міліє і замулюється дно. Через невдалу конструкцію Керченського мосту важко спрогнозувати все, що відбувається під водою. Вони починають більш обережно і повільно організовувати рух проходження навіть перед тією частиною мосту, яка доступна для проходження.

Також я хочу нагадати, що між тимчасово окупованим Кримом і російською Кубанню проходить кілька інфраструктурних реалізованих або недореалізованих Росією проектів. Це газогін, енергоміст та власне Керченський міст. Ці три інфраструктурних проекти між собою неузгоджені, вони є лише об’єктами пропаганди РФ. Для того, аби захистити всі інфраструктурні проекти, виникає потреба у військових та спеціальних обмеженнях пов’язаних з суто військовим розумінням РФ ситуації.

Однак для того, щоб покращити ситуацію у портах Маріуполя та Бердянська, наразі обговорюється декілька можливостей. Одна з них використання внутрішніх фінансових ресурсів, які могли б залишалися у портах. Не менш важливим фінансовим ресурсом є додаткові кошти ЄС. Нещодавно Президент зустрічався із Віце-президентом європейської комісії, де обговорювався пакет допомоги Приазов’ю. Для того, аби оцінити ситуацію і залучити додаткові кошти з Європейського союзу, не так давно Приазов’я відвідала група представників Єврокомісії. Також важливе значення має і кваліфікація працівників. Якщо буде змінюватись характер вантажів, запрацює зерновий термінал, завершення будівництва якого очікується в цьому році, то варто перекваліфікувати працівників. Також є принципове рішення про виділення додаткових коштів на фінансування інфраструктурних проектів, що сприятимуть роботі порту. Це забезпечить таку логістичну схему, яка буде задіювати кілька видів транспорту: залізничний, автомобільний і морський для того, щоб регіон мав і сировину для підприємств і також відвантажувалась готова продукція. Кілька таких узгоджених рішень буде прийнято з іноземними партнерами, – наголосив Міністр Вадим Черниш.

 

Маріупольський порт одне із стратегічно важливих підприємств міста. Максимальні потужності порту дозволяють здійснювати перевалку вантажу до 21 мільйонів тон в рік, однак з початку збройної агресії РФ на сході України, потужності порту знизилися майже втричі.

 

На роботу Маріупольського порту вплинуло будівництво Керченського мосту, зокрема через обмеження проходу суден, висота яких складає 33 метри і більше, підприємство втратило 33% свого флоту та до 140 тисяч тон експортної металопродукції в місяць. Однак попри блокаду Російської Федерацією Керченської протоки, Маріупольський порт продовжує працювати.

 

В рамках візиту, Вадим Черниш відвідав об'єкти водного господарства міста Маріуполя, які планується модернізувати для покращення постачання питної води населенню міста. Сьогодні, у зв’язку з агресією Російської Федерації, це питання стало критичним. Інвестиційний проект Модернізація системи водопостачання м. Маріуполь”, що реалізовуватиметься у співпраці України та Франції, вже найближчим часом буде безперебійно забезпечувати Маріуполь якісною питною водою.


Від місця забору води до м. Маріуполя більше 260 км. Система водозабезпечення декілька разів перетинає лінію розмежування і звичайно говорити про надійність водопостачання в таких умовах, коли весь час ідуть бої, дуже складно. Треба віддати належне тим працівникам, які під обстрілами, серед замінованих територій роблять все, щоб у цивільного населення була питна вода, –  говорить Вадим Черниш.

 

Міністр наголосив на тому, що система водопостачання у Донецькій області не може бути розділена. Попри складну ситуації із КП “Вода Донбасу”, Уряд України продовжує підтримувати підприємство, і для погашення серйозної заборгованості більше року тому виділив близько 70 мільйонів доларів.

 

Що маємо тепер зробити? Наразі громада має отримати не лише якісну воду, а також і воду, яка б була дешевшою. Французька сторона запропонувала нам кредит на дуже вигідних умовах: відстрочка на 10 років, потім невеликі платежі, потім повернення. За рахунок чого повертати кредит? За рахунок економічної вигоди, яку будуть отримувати підприємства, що будуть надавати послуги з водозабезпечення. Міська влада серйозно приділяє увагу і іншим проектам, вона крокує вслід за реформою, яку впроваджує і Президент, і Уряд – децентралізація. Тобто якщо ви використовуєте децентралізаційні механізми, то люди будуть відчувати покращення і через зменшення витрат, і збільшення доходів місцевих бюджетів. І головне, це досить символічно: 20 км від лінії розмежування, де місцеве населення продемонструвало наполегливість і характер, що можна не просто виживати, можна розвиватися”, – наголосив Вадим Черниш.


Також Міністр зазначив, що попри складнощі із КП “Вода Донбасу”, в України залишається зв’язок з тимчасово окупованими територіями, адже це єдине підприємство, що й досі знаходиться під українською юрисдикцією:


Хочу нагадати, що більшість підприємств на тимчасово окупованій території, які належали українським власникам були «віджаті». Єдине підприємство, яке зараз з великими проблемами, але працює під українською юрисдикцією це  КП«Вода Донбасу». Окупаційна влада чинить тиск, створює перешкоди для функціювання підприємства на тимчасово окупованій території Донецької області.

Читати всі новини
Останні новини
13 грудня 2019 р.
Міністр Оксана Коляда зустрілась з настоятелем собору архієпископом Сімферопольським і Кримським Української православної церкви (Православної церкви України) Кліментом
19:41
13 грудня 2019 р.
11 грудня 2019 р.
До уваги внутрішньо переміщених осіб: робота + житло
18:25
11 грудня 2019 р.
11 грудня 2019 р.
Підписатися на новини

“За 20 км від лінії розмежування місцева громада продемонструвала, що можна активно розвивати своє місто”, – Міністр Вадим Черниш

11.03.2019 | 20:47

11 березня Міністр з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Вадим Черниш з робочим візитом відвідав Маріуполь


Під час візиту Міністр оглянув Маріупольський морський торговий порт , який зазнав впливу від незаконного блокування та затримання Російською Федерацією кораблів в Керченській протоці.


В результаті будівництва Керченського мосту Росія обмежила прохід суден по висоті: відтепер судна типу Panamax не можуть проходити через канал. Паралельно з обмеженнями руху суден, зараз міліє і замулюється дно. Через невдалу конструкцію Керченського мосту важко спрогнозувати все, що відбувається під водою. Вони починають більш обережно і повільно організовувати рух проходження навіть перед тією частиною мосту, яка доступна для проходження.

Також я хочу нагадати, що між тимчасово окупованим Кримом і російською Кубанню проходить кілька інфраструктурних реалізованих або недореалізованих Росією проектів. Це газогін, енергоміст та власне Керченський міст. Ці три інфраструктурних проекти між собою неузгоджені, вони є лише об’єктами пропаганди РФ. Для того, аби захистити всі інфраструктурні проекти, виникає потреба у військових та спеціальних обмеженнях пов’язаних з суто військовим розумінням РФ ситуації.

Однак для того, щоб покращити ситуацію у портах Маріуполя та Бердянська, наразі обговорюється декілька можливостей. Одна з них використання внутрішніх фінансових ресурсів, які могли б залишалися у портах. Не менш важливим фінансовим ресурсом є додаткові кошти ЄС. Нещодавно Президент зустрічався із Віце-президентом європейської комісії, де обговорювався пакет допомоги Приазов’ю. Для того, аби оцінити ситуацію і залучити додаткові кошти з Європейського союзу, не так давно Приазов’я відвідала група представників Єврокомісії. Також важливе значення має і кваліфікація працівників. Якщо буде змінюватись характер вантажів, запрацює зерновий термінал, завершення будівництва якого очікується в цьому році, то варто перекваліфікувати працівників. Також є принципове рішення про виділення додаткових коштів на фінансування інфраструктурних проектів, що сприятимуть роботі порту. Це забезпечить таку логістичну схему, яка буде задіювати кілька видів транспорту: залізничний, автомобільний і морський для того, щоб регіон мав і сировину для підприємств і також відвантажувалась готова продукція. Кілька таких узгоджених рішень буде прийнято з іноземними партнерами, – наголосив Міністр Вадим Черниш.

 

Маріупольський порт одне із стратегічно важливих підприємств міста. Максимальні потужності порту дозволяють здійснювати перевалку вантажу до 21 мільйонів тон в рік, однак з початку збройної агресії РФ на сході України, потужності порту знизилися майже втричі.

 

На роботу Маріупольського порту вплинуло будівництво Керченського мосту, зокрема через обмеження проходу суден, висота яких складає 33 метри і більше, підприємство втратило 33% свого флоту та до 140 тисяч тон експортної металопродукції в місяць. Однак попри блокаду Російської Федерацією Керченської протоки, Маріупольський порт продовжує працювати.

 

В рамках візиту, Вадим Черниш відвідав об'єкти водного господарства міста Маріуполя, які планується модернізувати для покращення постачання питної води населенню міста. Сьогодні, у зв’язку з агресією Російської Федерації, це питання стало критичним. Інвестиційний проект Модернізація системи водопостачання м. Маріуполь”, що реалізовуватиметься у співпраці України та Франції, вже найближчим часом буде безперебійно забезпечувати Маріуполь якісною питною водою.


Від місця забору води до м. Маріуполя більше 260 км. Система водозабезпечення декілька разів перетинає лінію розмежування і звичайно говорити про надійність водопостачання в таких умовах, коли весь час ідуть бої, дуже складно. Треба віддати належне тим працівникам, які під обстрілами, серед замінованих територій роблять все, щоб у цивільного населення була питна вода, –  говорить Вадим Черниш.

 

Міністр наголосив на тому, що система водопостачання у Донецькій області не може бути розділена. Попри складну ситуації із КП “Вода Донбасу”, Уряд України продовжує підтримувати підприємство, і для погашення серйозної заборгованості більше року тому виділив близько 70 мільйонів доларів.

 

Що маємо тепер зробити? Наразі громада має отримати не лише якісну воду, а також і воду, яка б була дешевшою. Французька сторона запропонувала нам кредит на дуже вигідних умовах: відстрочка на 10 років, потім невеликі платежі, потім повернення. За рахунок чого повертати кредит? За рахунок економічної вигоди, яку будуть отримувати підприємства, що будуть надавати послуги з водозабезпечення. Міська влада серйозно приділяє увагу і іншим проектам, вона крокує вслід за реформою, яку впроваджує і Президент, і Уряд – децентралізація. Тобто якщо ви використовуєте децентралізаційні механізми, то люди будуть відчувати покращення і через зменшення витрат, і збільшення доходів місцевих бюджетів. І головне, це досить символічно: 20 км від лінії розмежування, де місцеве населення продемонструвало наполегливість і характер, що можна не просто виживати, можна розвиватися”, – наголосив Вадим Черниш.


Також Міністр зазначив, що попри складнощі із КП “Вода Донбасу”, в України залишається зв’язок з тимчасово окупованими територіями, адже це єдине підприємство, що й досі знаходиться під українською юрисдикцією:


Хочу нагадати, що більшість підприємств на тимчасово окупованій території, які належали українським власникам були «віджаті». Єдине підприємство, яке зараз з великими проблемами, але працює під українською юрисдикцією це  КП«Вода Донбасу». Окупаційна влада чинить тиск, створює перешкоди для функціювання підприємства на тимчасово окупованій території Донецької області.